Friday, February 18, 2011

book for the weekend (17)






This is one of the most beloved book of my childhood, because of the story, illustrations, paper and atmosphere. I feel almost like being a child when I read and look at it now :-) And what about you? Is there any book which reminds you about past days so much?
---------------------------------------------------
To jedna z najukochańszych książek mojego dzieciństwa. Może z powodu historii, ilustracji, atmosfery, papieru? Kiedy ją oglądam lub czytam teraz "prawie" czuje się jak wtedy. A czy Wy macie takie książki, które przypominają Wam dzieciństwo bardziej niż inne?
---------------------------------------------------
Links for today: mafuyu, me&miraco, I can't wait delivery from this amazing store
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------
have a sweet weekend 

14 comments:

  1. cała seria ksiazek "poczytaj mi mamo":)to mój wehikuł czasu.

    pozdrawiam serdecznie
    Asia

    ReplyDelete
  2. Oh, isn't that sweet, lovely illustrations...I had one about King Cabbage something...got lost...maybe I should try to find an ex....

    Have a great weekend, Johanna!

    Ingrid :)

    ReplyDelete
  3. ale ksiazka! az zaczynam chciec pamietac, co ja czytalam jako dziecko. pamietam tylko tyle, ze czytalam do pozna i jak nie znalam jakiejs litery, to bieglam do mamy spytac, co to za cudo:) ksiazka miala bialego rumaka na okladce (nie byla o ksiezniczce). byla za trudna i szybko rzucilam ja w kat. stad pewnie nie pamietam:)

    ReplyDelete
  4. A ja uwielbiałam wiersze Tuwima z ilustracjami Szancera, zaczytałam tę książeczkę na amen :)

    ReplyDelete
  5. Joanna, I have a surprise for you now on my blog,

    come by...

    Ingrid :)

    ReplyDelete
  6. Hello!!!! nice to meet you and your blog via Ingrid!!!! you have a so nice blog!!!!! i will follow you now....nice to discover it!!!!!
    xoxo have a sweet weekend!!!
    Cez

    ReplyDelete
  7. Dear Joanna thank you so much for all the beautiful comments on my blog, they mean a lot to me... I am also a bit "fanatic" when it comes to books and I can't seem to stop buying them and making a wish lists of them... :)
    I can see why you like this book, it's so adorable... many picture books that I have from my childhood do the same to me... I can remember so many details just by looking at them, I remember what I liked the most on the particular illustrations and so on... it's a bit like a time traveling, huh? :)
    ***

    ReplyDelete
  8. Ja chyba najbardziej wspominam Królewnę Śnieżkę z ilustracjami Szancera :)

    ReplyDelete
  9. Ja ma takie dwie kochane książki z dzieciństwa: "Dom pod kasztanami" Bechlerowej z ilustracjami Szancera i "Wiersze na dzień dobry" Kubiaka ilustrowane przez Witwickiego. Tę drugą lubi też już moja córka. Być może dla niej też będzie ona miłym wspomnieniem z dzieciństwa:)

    ReplyDelete
  10. Whimsical and fun. I love it.

    Leigha

    ReplyDelete