Friday, April 1, 2011

colours: green


The most favourite colour of you is GREEN. I'm not big fan of it (yes it's true), but I must admit that some scenes in green are really beautiful. Green house in Berlin, buttons, Frida's portrait on green background by Nickolas Muray, 3D paper house, a toy from my childhood are nice:-)
---------------------------------------------------
I like her illustrations. Very, very much. Great work Madalogo

---------------------------------------------------
Green weekend for everybody 


9 comments:

  1. Dzieki za przypomnienie o domku lesnych ludzi. Musze poszukac tej gry na strychu. Moze sie jeszcze zachowala :-)
    No i Frida. Byla ostatnio w Wiedniu. Lubie bardzo. pozdrawiam cieplo. Ania

    ReplyDelete
  2. Oh nie pamiętam jak się nazywała ta cudowna gra z pierwszego zdjęcia? Czy ktoś może pamięta? :)

    ReplyDelete
  3. Ja niestety też nie pamiętam a nie ma w domu pudełka. Ale w dzieciństwie grałyśmy z siostrą w tę grę do upadłego na zmianę z "Wyprawą po skarb" i "Chińczykiem" :-)
    Cudna była i obrazki prześliczne, lubię sobie ją wyjąć i pooglądać po latach, bo nie pamiętam już reguł niestety
    uściski

    ReplyDelete
  4. Ja kiedyś uwielbiałam zielony, miałam nawet pokój pomalowany na zielono, na szczęście mi przeszło i teraz jestem za szarością, bielą i granatem :)))

    ReplyDelete
  5. Madalogo work is beautiful. Thanks for link!

    If you love fashion (kind)illustriation you must see this
    http://www.harpercollins.com.au/books/Little-Red-Riding-Hood-Brothers-Grimm/?isbn=9780062020512

    and

    http://www.booktopia.com.au/little-red-riding-hood/prod9780062020512.html;jsessionid=0CF4216BA296EE2F93855F28B54D281D

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Matilda, I agree her works are great and she's great girl, too!
    Thanks for links I must check them :-) have a nice day

    ReplyDelete