Sunday, February 26, 2012

let's cook with kavka

the spring is around the corner so let's cook something green/ wiosna już tuż tuż więc gotuję na zielono

cut the leeks.../posiekajcie pory...

put them into a pan or pot with the peas and oil, stir, cook on a gentle heat for about 5-10 minutes, stirring occasionally, add water, turmeric, curry, nutmeg / wrzućcie pora do garnka lub rondla razem z groszkiem i oliwą, zamieszajcie, gotujcie na małym ogniu przez ok 5-10 minut mieszając od czasu do czasu, pora dodać kurkumę, curry, gałkę...
salt and paper/sól i pieprz/ cook, uncovered, for 30 minutes, or just until the leeks and peas are tender/ gotujcie bez przykrycia ok 30 min albo kiedy uznacie że pory i groszek są wystarczająco miękkie/ prepare croutons/ przygotujcie grzanki
blend the soup when it's ready/zmiksujcie zupę gdy juz bedzie gotowa/ add croutons into soup before serving/dodajcie grzanki przed podaniem
have a great,green week/cudownego, zielonego tygodnia Wam życzę :-)

16 comments:

  1. mmm...:)) już sam kolor przywołuje wiosnę!:)
    uściski!
    J

    ReplyDelete
  2. wspaniale! :) czekam na wiosnę! cudne i kreatywne zdjęcia kavko. dobrego nowego tygodnia ślę!

    ReplyDelete
  3. Kiedyś ugotowałam zupę z groszku.
    To była najgorsza zupa jaką w życiu udało mi się zrobić. Niestety do teraz pamiętam ten smak:(( Nie bardzo mam chęć ryzykować kolejną porażkę, no ale tak sugestywnie to przedstawiłaś, że może może....:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. ojej, ja groszek uwielbiam, tylko musi być dobry (a nie wszystkie są) najlepiej firmy na literkę b, bo np. na literkę h odpada :-) i wtedy wszystko się udaje a jak jest świeży to już wogóle pycha!!!

      Delete
    2. Wyszło pysznie. Przeprosiłam się z groszkiem:))

      Delete
  4. Oh ja tez lubie zupke groszkowa! i jej kolor:-)) Pozdrawiam cieplusio

    ReplyDelete
  5. a ja dziś się chetnie skuszę odkryłam ostatnio działanie blendera i zielone zupy u mnie niczym panują niczym zaklinanie wiosny !

    Pozdrawiam i przyznaje że zaglądam od jakiegoś czasu :)

    ReplyDelete
  6. lubię! z zielonych też brokułowa, ale jest nieco mdła więc siła w dodatkach, żeby przełamać smak (np grzanki, czy ser)

    ReplyDelete
  7. it looks delicious ... thanks for the recipe !!

    ReplyDelete
  8. mniam:-) pięknie i wiosennie :-)

    ReplyDelete
  9. Mmmmm... Smak, kolor, i świeża przyprawa na p --> pasja ;) Śliczny post.

    ReplyDelete
  10. lovely post, it smells like spring and as we say it here "bon appétit" :)

    ReplyDelete
  11. Ugotowałam. Wyszła przepyszna. Proszę o więcej przepisów:)

    ReplyDelete
  12. Ależ mi narobiłaś smaka! Aż oczy wybałuszyłam do tej zieleni! :D

    ReplyDelete