Saturday, March 31, 2012

let's cook with kavka


Uwielbiam zupy, mogłabym gotować i jeść same zupy (no prawie :-). Dziś coś na czerwono./ I love soups! I could cook & eat only soups (almost :-) today something in red. 



posiekajcie marchewkę, pietruszkę, pory i cebulę, wrzućcie do garnka lub rondla, dodajcie bulion z oliwą, zamieszajcie, gotujcie na małym ogniu przez ok 5-10 minut mieszając od czasu do czasu, pora dodać kurkumę, curry, gałkę, ajwain, kardamon, czarnuszkę, sól, pieprz...uff mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałam... następnie... /cut: carrots, parsley root, leeks and onion, put them into a pan or pot with vegetable stock and olive oil, stir, cook on a gentle heat for about 5-10 minutes, stirring occasionally, add turmeric, curry, nutmeg, cardamon, black cumin, carmon seeds, salt and pepper...next...

gotujcie bez przykrycia ok 30 min. albo kiedy uznacie że warzywa są wystarczająco miękkie, zmiksujcie zupę gdy już będzie gotowa/ cook, uncovered, for 30 minutes, or just until the vegetables are tender/ prepare croutons, blend the soup when it's ready

a następnym razem: moja absolutnie rewelacyjna (wszyscy tak mówią, więc nie jest to jakieś tam przechwalanie się ;-)zupa z łososiem
całusy

20 comments:

  1. Cudownie :) Bardzo lubię Twoje posty "let's cook"! Przepis kusi. A zupy też po latach doceniłam, właśnie takie jak ta Twoja, w przeciwieństwie do smutnego krupniku z dzieciństwa ;) Cieszę się, że nie rezygnujesz z bloga! Odpoczywają mi tu oczy i zawsze znajdę fajne miejsca i muzykę dzięki linkom. Dziękuję! Kasia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasiu ja też tak kiedyś miałam a pomidorówka to już dla mnie koszmar nie do przełknięcia był ale się zmieniło. Cieszę się, że podoba Ci się tu. Kurde no co tu dużo mówić te Wasze wpisy dają energię! Dziękuję

      Delete
  2. Jak zwykle przepis przepięknie przedstawiony!
    Zupka z kurkumą na pewno rogrzeje tej wiosny...
    Czekam na przepis z łosiem i wtedy będziemy mieć pełną gębą merry christmas!;)))
    pozdrawiam serdecznie,
    dziki lokator

    ReplyDelete
  3. swietny przepis, pieknie przedstawiony:-)

    ReplyDelete
  4. Sounds delicious and I love the way you've put this post together :)

    ReplyDelete
  5. please! write a cook book! your way to show us "let´s cook" is every time amazing! thank you :o)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tatjana, it's my big dream to do my own cook book, we see what life brings :-) Thank you for visiting

      Delete
  6. hmmm, interesting! but...I'am more in to the salmon soup;)
    Wish you an interesting week:)

    ReplyDelete
  7. What a wonderful way to put it. Lovely :)!

    ReplyDelete
  8. mniam, mniam, czekam na zupę z łososiem :)))))

    ReplyDelete
  9. A propos wtorkowego wpisu - coz to za czarne mysli! A co my bedziemy czytac, jak Ty przestaniesz pisac?! Wiesz ile ja razy ogladalam Twoje mieszkanie? Blizniaki dostana niebawem nowe lozeczka, wiec szukalam inspiracji. No i oczywiscie uderzylam do Twoich wpisow. Zupelnie nie moglam sie zdecydowac co do kolorow. Ale wpadlam TU i juz wszystko mi sie poukladalo i ugruntowalo. Dzieki!
    PS. Pozdrowienia od Edka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Może faktycznie trochę mnie poniosło, ale to może to przesilenie wiosenne :-) Dzięki za miłe słowa, dają siłę. Całusy dla Was i Edka of course

      Delete
  10. hello,
    lovely pics, lovely illustrations, lovely colors, original, creative and the soup looks delicious.
    j'aime beaucoup !!!

    ReplyDelete
  11. Hi Asia (or Joanna, perhaps? :D) I knew your house via IKEA magazine and I was absolutly in LOVE with your style. Both you and your husband are so cool! Also the lovely pets stole my heart as well. Gotta love the cute pics of this recipe. I'm looking foward for the salmon soup, since I'm a big fan of that pinky, fatty fish.
    Have a nice week, hugs, Mirna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you sooo much. I'm happy Mirna. Kisses :-D

      Delete
  12. Ooo a widzisz Kavko...ja za zupami w ogóle nie przepadam :/
    W zasadzie jem może jedną zupę w roku (nie wliczając chińskich z torebek...)

    Ale Ty mi zawsze smaka narobisz! :D

    Piękne foty.
    Ściskam świątecznie! :*

    ReplyDelete
  13. Kochani bardzo, bardzo dziękuję za cudne wpisy i słowa zachęty! Siła wraca, pomysły też byle czasu nie zabrakło. Trzymajcie się i wpadajcie tu do mnie!!!

    ReplyDelete